Zoekmachine Adverteren

Soms moet je zichtbaarheid betalen

Je wilt het liefst hoog in Google komen, want het verkrijgen van bezoekers via organische resultaten zoeken is het mooiste wat er is. Je hebt iemand die op zoek is naar een oplossing van zijn probleem of een antwoord op zijn vraag en die komt bij jou terecht. Bovendien kost die bezoeker je dan geen geld (Cost Per Click).

Ook leuk is het verkrijgen van bezoekers via de sociale media zoals Twitter en Facebook. Als je veel volgers hebt, kan je je boodschap verspreiden onder veel mensen. Personen die potentiële klanten kunnen zijn.

Maar als je geen hoge posities in Google hebt, niet zo veel volgers hebt, net bent begonnen met je bedrijf, je product of dienst, dan zal je aandacht moeten kopen (Helaas). Seo in de Organische zoekresultaten in nu helemaal de weg van de lange adem. 

Google AdWords

Helaas is het verkrijgen van een top-positie in Google erg moeilijk. Als je SEO goed is ingeregeld kan je een hoge positie bij bepaalde niche zoekwoorden behaald hebben. Maar als je gevonden wil worden op andere voor jou belangrijke zoekwoorden, dan is het alternatief om tekstadvertenties in Google te plaatsen. Via Google AdWords kan je dan adverteren op diverse zoekwoorden. Middels een biedsysteem(wat Adwords eigenlijk is) kan je een positie kopen in de zoekresultaten van de zoekwoorden waar je graag op gevonden wil worden. Hoe hoger je bod des te hoger je positie kan zijn.  Want er spelen vele andere factoren mee. AdWords kan je veel bezoekers en marktonderzoek informatie opleveren, maar dan moet je wel weten hoe je AdWords inzet. Verkeerd gebruik kan je veel geld kosten en veel frustraties opleveren.

Ik kan je helpen met AdWords door

je AdWords account in te richten
advertentiegroepen aan te maken gebaseerd op de voor jou belangrijkste zoekwoorden.
advertenties te maken.
Daarbij houd ik de campagnes goed in de gaten en verbeter ik de campagnes constant door je advertenties te testen.

Remarketing in te zetten.

relevante zoekwoorden toe te voegen.

ongewenste zoekwoorden te verwijderen.

je bod per zoekwoord aan te passen.

je budget per campagne aan te passen.

ik ben de DJ die voor je aan de knoppen draait.

Ook direct zichtbaar zijn door online adverteren?

Facebook Ads

Heb je producten of diensten die gericht zijn op consumenten (ligt aan je doelgroep natuurlijk), dan kan adverteren in Facebook oplossing  zijn. Net als Twitter kan je hier je doelgroep samenstellen aan de hand van demografische gegevens en/of interesses. Je kan adverteren met tekstadvertenties en status-updates. Deze laatsten zijn interessant omdat je advertentie in de tijdlijn van je doelgroep komt. Maar dan moet je wel je advertentie aan je Facebook pagina koppelen. Dat betekent dat je actief bezig moet zijn met je Facebook bedrijfspagina. Ook hier geldt weer dat je de meeste betrokkenheid krijgt als je informatieve of entertainende berichten deelt(hier zijn ook weer tools voor) met je doelgroep. Hoe minder je advertentie op een traditionele advertentie lijkt, des te beter. Interessant is dat je tegenwoordig via Facebook ook kan adverteren op Instagram. Als je een jonge doelgroep hebt, is adverteren op Instagram zeker de moeite waard.

Net als bij Twitter Ads vergt het opzetten en onderhouden van Facebook Ads een continue betrokkenheid van jouw kant. Heb je de tijd en de mensen hiervoor? Ik kan je net als bij AdWords en Twitter Ads je helpen met je Facebook Ads campagne. Daarbij kan ik ook de zorg van het aanmaken en onderhouden van je Facebook pagina uit handen nemen, zodat ik de Facebook Ads en je Facebook pagina optimaal op elkaar kan afstemmen.

Advertentie mogelijkheden aangepast op jouw bedrijf.

Door dit slim in te zetten staat uw concurrent al snel schaakmat.

Zoekmachinemarketing, ook wel bekend onder de Engelse term Search Engine Marketing is het specialisme dat webpagina’s vindbaar maakt bij zoekdiensten. Dat wil zeggen dat een webpagina op een prominente plaats bij de zoekresultaten van een zoekmachine komen te staan als een zoekmachine gebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt. Doordat de webpagina beter gevonden kan worden, verhoogt de effectiviteit van de reclame uiting op internet. Search Engine Marketing kan worden verdeeld in twee deelgebieden: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). Hipmarketing bied verschillende mogelijkheden om te adverteren. In de zoekmachines maar ook op de sociale media netwerken.

Pssst vertel het verderShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn