Waarom jouw inhoudsstrategie meer consistentie nodig heeft.

Hipmarketing mijn visie

Leg vandaag nog je focus op een goede inhoudsstrategie.

 

Als ik u vertelde dat het maken van inhoud een onmisbaar onderdeel is van de marketingstrategie van elke onderneming, zou uw reactie waarschijnlijk een sarcastische ‘Well, duh’ zijn. Bedankt voor dat cutting edge inzicht, Erwin ‘

Dat komt omdat de meeste van ons weten hoe belangrijk inhoud is voor onze inkomende marketing en onze merken — zowel onze respectieve merken als onze persoonlijke merken als gedachteleider. We begrijpen dat inhoud belangrijk is, maar het lijkt er niet op dat we altijd overeenkomen hoeveel inhoud we nodig hebben, of hoe het goed genoeg is om ons publiek consequent te betrekken.

Maar hoe u dat adresseert kan afhangen van wat uw doelen zijn voor uw inhoud en voor wie uw publiek is. Maar er is één regel die geldt, ongeacht wat: Content consistent is key.

Waarom concentreren op consistentie?

Als u niet consistent bent, benut u niet alle mogelijkheden die u met uw publiek hoeft te verbinden. Het maken van een paar stukjes inhoud hier en daar kan iemand helpen om een ​​onderwerp beter te begrijpen, maar ze helpen u niet om alle contactpunten tussen uw merk en uw publiek te raken – en ze zullen u niet helpen om een ​​zinvolle relatie met het. Om dat te doen moet je een consistente inhoudskijker zijn. Het is zo simpel.

Wat niet zo simpel is, is het afbreken van de nuances in je publiek en je processen om niet alleen een oude inhoud consistent te leveren, maar inhoud die aan zijn behoeften voldoet op een manier die het aan je merk trekt.

Denk eraan als volgt: afbeelding je favoriete acteur. Deze persoon is waarschijnlijk in een paar van je favoriete films, die consistente performances leveren, en je zou je misschien interesseren voor de projecten waar hij of ze in zit, simpelweg omdat je zijn of haar vorige werk kent en houdt. Dat is krachtig.

Met consistente, aantrekkelijke inhoud kunt u contactpunten raken op de online reizen van uw publiek, koppelingen maken met hen en uw merk plaatsen om zo goed mogelijk te zijn wanneer ze denken aan hun meest vertrouwde en geliefde resources. (Deze aanpak van branding en relatiebouw is een die ik in veel meer diepte in mijn zakenboek, top of Mind.)

Maar als u nu wilt beginnen met het maken van effectieve inhoud, nu zijn er vijf onmisbare tips.

Hoe maak je een strategie die werkt?

 

1) Documenteer een handige inhoudsstrategie.

Terwijl 89% van de B2B-organisaties eigenlijk gebruik maken van content marketing, heeft slechts 37% een gedocumenteerde strategie samengebracht rond de creatie en distributie van die inhoud.

Het creëren van dit soort strategie is vergelijkbaar met het opstellen van doelen voor jezelf: je bent het meer kans om ze te bereiken als je ze opschrijft en ze in handige stappen brengt om jezelf aansprakelijk te houden dan als je besluit om het te vleugelen en naar het beste te hopen. Hetzelfde geldt voor inhoud – u moet opnemen wat u wilt bereiken en hoe u daar wilt komen.

Dat laatste deel – hoe je daar wilt komen – is bijzonder belangrijk. U kunt de hele tijd in de wereld besteden aan het documenteren van uw strategie, maar als het niet is ingesteld om consistente uitvoering mogelijk te maken, zal het u niet veel helpen. Stel dus doelen, zoals uw algemene missie, publiek personen, inhoudsmix en promotie tactieken. Maak ze dan activerend door de basis te leggen voor uw proces, waardoor consistentie eenvoudiger in uw document komt.

 

2) Maak gebruik van een kennisbank.

Een van de grootste uitdagingen die inherent zijn aan het maken van veel inhoud, houdt er alles bij, en organiseert alle inzichten die u over uw klanten en uw industrie hebt geleerd – en maakt het gebruik van meer dan één stuk inhoud.

Voer de kennisbank in , waarmee u belangrijke informatie over uw bedrijf, uw inhoud en uw klanten kunt opslaan en organiseren. Het maakt het creëren van meerdere stukken en soorten inhoud die direct aan de behoeften van uw publiek spreken en veel eenvoudiger vereisen – om niet te vergeten, het helpt bij consistentie, want hoe meer naadloos het proces van het creëren, vinden en beheren van uw inhoud, hoe makkelijker het is zal zo snel en consequenter zijn.

3) Bouw het beste team dat u kunt vinden.

Met een handige strategie en een systeem om de expertise van uw bedrijf te benutten, is het tijd om daadwerkelijk content te maken – en daarvoor heb je een getalenteerd team nodig.

Natuurlijk kun je zelf al je inhoud zelf schrijven en promoten – als je dat echt wilde – maar het is moeilijk om op deze manier te schalen. Je bent bezig met tientallen andere taken op je bord, dus je komt waarschijnlijk ook op het offerkwaliteit, of consistentie.

Dat is waar een goed content marketing team en een netwerk van freelance schrijvers in het spel komen. Mijn team bij Influence & Co. heeft hiermee veel succes gevonden, dat begint met de expertise van een gedachteleider, freelancer’s vaardigheden om dat inzicht in een geschreven stuk te maken en het vermogen van ons team om te strategiseren, te bewerken,publiceren,en die inhoud bevorderen. Wanneer elke persoon zich concentreert op zijn of haar sterke punten, zal je inhoud schijnen, en je vindt jezelf consistenter publiceren dan als je het zelf alles probeerde te doen.

 

4) Maak je comfortabel met je Mediakalender.

Een redactionele kalender kan zoveel mogelijk doen dan het schema voor uw aankomende berichten plaatsen – het kan ook een plek zijn om ideeën te brainstormen, je social media campagnes te plannen en alles te organiseren wat je in de snoek hebt gekomen.

Dat kan helpen om het gehele invloed proces te stroomlijnen, omdat alles op één plaats staat, zodat u kunt zien waar u lekken hebt en waar u heeft overmaatinhoud. Zodra u zich in uw planning en proces bevindt, kunt u nog efficiënter worden, waardoor u meer tijd krijgt om te concentreren op het maken van inhoud, in plaats van het te organiseren.

Een inhoudskalender kan ook helpen bij het bijhouden van uw successen en tekortkomingen, zodat u in de toekomst meer ingelichte beslissingen kunt nemen. Als, u vindt bijvoorbeeld dat de inhoud op een bepaald moment van de dag – of een bepaalde dag van de week – neigtom de rest beter te presteren, kunt u daardoor aanpassingen aanbrengen. Op die manier bent u consequent op schema en maximaliseert u uw impact.

 

5) Maak de distributie een prioriteit, niet een nagedachtenis.

Elk van deze stappen zult u helpen om consistente inhoud te creëren, maar u kunt er niet stoppen. Als u uw inhoud ook niet constant en strategisch verdeelt en versterkt, is alles wat u echt heeft bereikt uw inhoudsproductie verbeteren – niet uw content marketing.

Wacht niet tot een artikel is gepubliceerd, bijvoorbeeld voordat u begint te denken over hoe u het zal gebruiken als hulpmiddel om verbinding te maken met uw publiek. Uw content distributie van plan moet zoveel prioriteit als uw inhoud ontwikkelingsproces – inhoud die je zit op of passief verspreiden zal niet veel bereiken.

Creatie van inhoud kan een taak zijn – als je niet weet waar je moet beginnen met het ontwikkelen of distribueren van je werk. Maar het is een onmisbaar onderdeel van uw marketingstrategie. Consistente inhoud is de sleutel tot het houden van uw publiek betrokken, uw merk top-of-mind, en uw content investering de moeite waard. Met deze vijf eenvoudige tactieken wordt je pad naar consistentie veel duidelijker.