SEO voor Gboard?

Er is een nieuwe SERP in town – de zoekmachine resultaten pagina gegenereerd binnen Gboard. En het is niet eenvoudig mobiele zoekresultaten geformatteerd in een horizontale layout.

google-gboard2-1920

Verticale zoekresultaten zijn zo vorig jaar in Gboard – nieuw toetsenbord Google’s voor iOS met geïntegreerde zoeken die vorige week gelanceerd – klapt de zoekresultaten van Google 90 graden. In aanvulling op de nieuwe horizontale formaat, precies wat kan afwijken van de reguliere zoekresultaten mobiel.

Gboard vermeldingen: op basis van mobiel zoeken, maar anders

Rajan Patel, een van de belangrijkste ingenieur bij Google die mobiel zoeken, met inbegrip van Gboard overziet, vertelde Search Engine Land dat Gboard’s rankings grotendeels gebaseerd off dezelfde algoritmen die worden gebruikt om Google’s mobiele zoekresultaten te genereren. Echter, iedereen vergelijken zoekopdrachten vanuit een mobiele browser, zoals Chrome of Safari te Gboard wedstrijden zal waarschijnlijk vinden verschillen voor een verscheidenheid van redenen.

“Het is echt vroeg, dus we zijn soort experimenteren met wat de rangschikking is naar de juiste use case,” zei Patel.

Voor één, Patel zei dat Gboard voorkeur kunnen geven tot het verplaatsen van directe antwoorden hoger, als het vertrouwen in deze heeft. Zo kan een Knowledge Graph antwoord over een bedrijf halverwege komen in mobiele resultaten, maar verhuizen naar de eerste notering met Gboard.

Nieuws lijsten zijn waarschijnlijk hoger worden weergegeven in Gboard aanbiedingen. Dit komt omdat het toetsenbord gebaseerde zoekers kan doen een soort verdeling activiteit, zoals het plaatsen van een status update of bericht. In dat geval Google maken van een veronderstelling dat recente informatie zoals nieuwsberichten nuttiger kunnen zijn, aldus Patel.

Toen het nieuws lijsten zijn weergegeven in Gboard, kan de exacte lijsten en ranking niet exact overeenkomen met die in een mobiele browser, omdat het nieuws eenheid of eenheden kunnen verschillen.

Zo kan mobiele resultaten een nieuws-eenheid weer te geven ten gunste van snel laden AMP artikelen. Gboard niet, zei Patel. Dat is logisch, omdat je niet daadwerkelijk resultaten binnen Gboard bekijken, maar hen eerder te delen. Een ander verschil: Een “In The News” block misschien news-heavy links naar sommige mobiele en desktop zoekresultaten, maar deze worden niet ondersteund in Gboard.

Dergelijke verschillen met nieuws inhoud zijn niet uniek met Gboard, zei Patel. Het kan gebeuren op verschillende mobiele apparaten, zoals smartphones en tablets, alsmede desktops.

verschillen geïllustreerd

Een zoektocht naar “amazon” geeft een goed voorbeeld van hoe Gboard lijsten kan worden gebaseerd op mobiele zoekresultaten nog verschillen ook sterk van hen. In het onderstaande voorbeeld worden de resultaten voor deze zoekopdracht via Chrome links getoond. Rechts de Gboard lijsten, in de volgorde waarin ze verschenen echter verticaal gepresenteerd. Met andere woorden, zijn de eerste twee Gboard resultaten bovenaan van de rechterkant, dan is de volgende twee verderop, enzovoort.

amazon gboard

Al die kruising pijlen maken duidelijk dat Google heeft niet alleen zijn mobiele zoekresultaten gepresenteerd in een horizontale indeling. Er zijn een aantal ranking veranderingen, evenals verschillende blokken lijsten helemaal niet getoond. De hoogtepunten:

De mobiele zoekresultaten beginnen met een advertentie; Gboard heeft geen advertenties of de huidige plannen voor hen.
De eerste niet-betaalde vermelding in de mobiele resultaat is een link naar Amazon; Gboard geeft deze vijfde.
Nieuws resultaten bekendheid met beide sets van de resultaten, hoewel ze niet precies hetzelfde. Gboard negeert de AMP carrousel dat de mobiele zoekresultaten, in plaats leidt af met een niet-AMP vermelding van Recode. Gboard geeft ook nog twee nieuwsberichten die in de AMP carrousel waren voor mobiel zoeken, als je er doorheen gebladerd, maar ging met niet-AMP verbindingen.
De Knowledge Graph doos voor Amazon die verderop in de mobiele zoekresultaten is voor het eerst in de Gboard aanbiedingen.
Meer nieuws aanbiedingen te komen tegen het einde van de Gboard resultaten, waaronder een die niet in de top mobiele zoekresultaten was.
Gboard heeft geen Twitter of Apps aanbiedingen.

Bumping up the news

Hier is een ander voorbeeld, één voor “weer”, die laat zien hoe het nieuws lijsten krijgen verhoogd binnen Gboard:

weather gboard

Zoals u kunt zien, zowel geef je de lokale weer eerste. Maar dan Gboard beweegt nieuwsberichten hoger dan web aanbiedingen. Bovendien, nieuwsberichten toont niet exact hetzelfde als bij de mobiele zoekresultaten.

Getting local

Voor twee lokale-georiënteerde zoekopdrachten die ik deed, resultaten warengrotendeels ongewijzigd. Speciale lokale resultaten aan de bovenkant van de mobiele aanbiedingen, welke ster ratings en de mogelijkheden om bedrijven te bellen of een routebeschrijving hebben, kreeg ook dezelfde behandeling inGboard. Ik heb de Gboard resultaten hieronder vergroot.

local gboard

Ja, klikken op de oproep icoon van deze lijsten hebben gevraagd mijn iPhone om een oproep te plaatsen. Echter, klikken op richtingen eigenlijk niet starten richtingen binnen Maps Apple, net als bij mobiele zoekresultaten. In plaats daarvan, het veroorzaakt Maps Apple om dezelfde zoektocht die Gboard al had gedaan uit te voeren.

No shopping results

Hier is een laatste vergelijking, dit keer voor “lego x-vleugel,” a-shopping-georiënteerde zoeken:

x-wing gboard

Zoals u kunt zien, betaalde winkelen advertenties weergegeven in een carrousel op de top van de Chrome resultaten zijn geheel ontbreken in Gboard, omdat, zoals eerder vermeld, is Gboard toont geen betaalde zoekresultaten. ontbrekende zijn ook onbetaald image search resultaat resultaten verder omlaag.

resultaten Gboard we beginnen met een YouTube-video aanbieding die in Chrome komt aan het einde (een andere video, ook). De overige acht aanbiedingen, allemaal vanuit het web, zijn hetzelfde, hoewel de ranglijst voor twee van hen zijn flip-flop.

Personalisatie & privacy

Gboard is vrij uniek in Google search producten in het hebben geen lange-termijn geheugen van wie iemand is, die de personalisering van de zoekresultaten vermindert – een andere reden waarom de mobiele zoekresultaten en Gboard resultaten kunnen verschillen.

Iemand die is aangemeld bij Google bouwt een langdurige geschiedenis van de dingen die ze heeft gezocht op (tenzij ze opt-out), die wordt gebruikt om te helpen aanpassen van de resultaten die ze ontvangen. Deze geschiedenis wordt verbonden aan het account van de persoon, zodat zij vermeld, wanneer ze verschillende toestellen, zolang ze ingelogd op deze apparaten.

Gboard geen dergelijk geheugen. Alle zoekopdrachten gedaan binnen Gboard worden niet geregistreerd op uw account, zelfs als u bent ingelogd bij Google op een andere manier, zoals in uw browser. Dit betekent Gboard ook niet profiteren van een zoektocht geschiedenis die je hebt verzameld, om uw resultaten te personaliseren.

Kortom, Google zei geen zoekopdrachten gedaan binnen Gboard worden behandeld alsof een anonieme persoon was ze uitvoeren. Gboard kan zien of iemand het uitvoeren van meerdere zoekopdrachten in een rij en personaliseren op korte termijn, aldus Google. Bijvoorbeeld, als je dat deed een Gboard zoekopdracht naar “reizen”, en dan meteen voor “spanje,” het kan kijken naar de vorige zoekactie om effectief te zetten met uw zoekopdracht in “reizen Spanje.” Maar als je dan gesloten Gboard, zou je stoppen zelfs dat op korte termijn de geschiedenis van gebouw.

Hoe zit het voor Android?

Bent u een Android-gebruiker en zou willen dat je Gboard voor uw apparaat? Een Google-product manager deed vorige week zeggen dat het bedrijf werd echter “werken op de beste manier om dezelfde functionaliteit te Android op dit moment mee te nemen.”, Dat te optimistisch zou kunnen zijn.

Toen ik Patel vroeg hierover in een follow-up e-mail na ons eerste gesprek, antwoordde hij:

Op Android, heb je de Quick Search Bar and Now on Tap, die u kunt gebruiken om toegang te krijgen tot Google vanaf elke locatie op uw telefoon. Op iOS, als je in een app, het doen van een Google-zoekopdracht is soms te veel kranen weg, dus hebben we besloten om daar te beginnen met Gboard. We werken aan hoe op te lossen voor soortgelijke use cases op Android.

Dat klinkt niet als Gboard het punt staat om Android te raken elk moment snel, maar misschien een aantal van de functies, zoals emoji en GIF zoeken, zal worden geïntegreerd in het systeem toetsenbord in de komende releases. Zoals voor GIF zoekopdracht van Google buiten Gboard, niet je hoop op te staan. Google zegt dat er geen plannen voor die buiten de bestaande geanimeerde GIF-ondersteuning Google Images al biedt.