Het See-Think-Do-Care Model van Google inzetten voor je bedrijf

See-Think-Do-Care Model inzetten voor jou onderneming.

 

 

 

Weet jij  jouw buyer persona online naar op zoek is?

heb je  jouw doelgroep inzichtelijk en weet je welke content, informatie, buyer personas in iedere fase nodig heeft? Wanneer je doelgericht aan de slag wilt met content marketing, dan is het See-Think-Do-Care-model van Google uitermate belangrijk.

 

De buyer persona wil zich eerst nog oriënteren.

Ga je zelf maar na als je in een schoenen winkel bent wil je eerst nog even rondkijken in plaats van gelijk maar wat kopen. Je loopt nog wat meer winkels af en praat er over met je vriendin of vrienden. Pas dan maak je voor je zelf een keuze waar en wat je gaat kopen dit process noemen wij de costumer journey.

 

Stop selling start helping

Het See-Think-Do-Care-model gaat om het helpen van je doelgroep. je helpt als het ware de  doelgroep online door de verschillende fases van hun oriëntatie heen. Dit doe je door content  en berichten te schrijven en te verspreiden die jouw doelgroep helpen. Het See-Think-Do-Care-model kun je vergelijken met het al oude model AIDA. Dit model staat voor: Attention, Interest, Desire, Action.(hele oude mensen weten dit nog)

 

Bekijk de video die Google heeft gemaakt over het model.

 

Integreren van het See-Think-Do-Care-model

Wanneer je kijkt naar de afbeelding,

weet je de stappen die nodig zijn om het model te gebruiken.

See

Dit is de fase waarin de doelgroep nog geen klant is.

En dus ook nog geen koopintentie heeft (aan jou de taak dit te realiseren)

Om je zichtbaarheid een boost te geven kan adverteren via Adwords of Facebook helpen

op Facebook kan je vanaf €1,00 al adverteren doen dus.

 

Think

In deze fase is jouw potentiële doelgroep al iets verder in het koopproces de customer journey.

 

Do

In deze fase heeft jouw de  doelgroep een daadwerkelijke koopintentie. Men weet wat men wil hebben, wat de mogelijkheden zijn en tevens bij wie men dit product of dienst wil afnemen.

 

Care

In deze  laatste fase heeft de klant zijn aankoop gedaan en nu is het tijd om deze klant om te zetten in een loyale costumer. Loyale costumers zijn interessant want dit zijn de mensen die vaak op een positieve manier over jou bedrijf praten met hun vrienden en netwerk. Promotors van jou bedrijf dus heeel waardevol. Belangrijk is daarom dat je goed gaat kijken wat voor informatie je moet verstrekken om van klanten Promotors te maken. Maak je huidige situatie inzichtelijk pas dan kan je het model goed inzetten.

Succes!