Nieuwe Ranking factoren Facebook

De Nieuwe Ranking factoren van Facebook:

Uit onderzoek is gebleken dat men niet altijd een bericht liked, deelt of hierop reageert terwijl het wel erg interessant voor hen kan zijn.

Om dit te ondervangen heeft Facebook een aantal aanpassingen gedaan in haar algoritme om er voor te zorgen dat het nieuwsoverzicht nog relevanter wordt.

Tot nu toe waren de belangrijkste factoren om op Facebook bovenaan te worden vertoond op de tijdlijn de ‘vind-ik-leuk’-knop, het delen van en reageren op een post.

Nu komt daar nog een factor bij  de tijd die een Facebook gebruiker spendeert aan het bekijken van de post.

Facebook gaat voortaan berekenen welke posts vaker en langer worden bekeken op de tijdlijn. Hierbij kijken ze naar de tijd die een gebruiker aan een post spendeert t.o.v. van de andere posts. Is deze significant hoger, dan wordt deze als relevant beschouwd en zal een nieuwe post van dezelfde bron hoger in het nieuwsoverzicht van de gebruiker worden getoond.

Facebook verwacht niet dat deze verandering direct drastische veranderingen met zich meebrengt voor de statistieken van bedrijfspagina’s, maar deze ontwikkeling laat wel zien dat relevante content die direct op Facebook zelf kan worden bekeken erg belangrijk is.

Content is King!