Marketeers Let op

Messaging is het nieuwe medium voor consumenten

 

Mobile messaging is in opkomst en moet een vast onderdeel ga worden van je marketing strategie.

De vijf meest populaire messaging apps alleen worden gebruikt door ongeveer 3,5 miljard mensen , dat is de helft van de wereldbevolking. Messaging gebruik onlangs overtroffen gebruik van sociale media. Een App Annie rapport geeft aan dat messaging apps resulteren in meer sessies per gebruiker dan een ander type van de app, veruit. Niet te vergeten, Millennials gebruik van mobiele voor messaging en Meer dan iets anders nut.

Messaging is zo snel uit te breiden dat het een gedragsverandering in de manier waarop we consumeren media en verbinden met de wereld is ontstoken. Het  meest opwindende ding over messaging is hoe ontwikkelaars gebruik van de berichtendiensten als platform en de bouw multimedia-integratie op de top van messaging. Dit opent een deur voor adverteerders, merken en marketeers om campagnes die aansluiten bij de wensen van de hedendaagse consument te creëren.

Multimedia Brand Stories

Een van de meest bekende en de stijgende kanalen voor multimedia messaging is Snapchat. Snapchat heeft 100 miljoen actieve gebruikers, die waken ongeveer 7000000000 video clips per dag, volgens Bloomberg. Snapchat attributen een groot deel daarvan videoverkeer naar verhalen, een functie waarmee gebruikers foto’s en videoclips toe kunnen voegen in een dynamische, 24 uur per dag verhaal dat een van hun vrienden kan bekijken.

In het begin van 2015 introduceerde het bedrijf Snapchat Discover, waardoor bedrijven hun merk verhaal te vertellen aan het publiek. Het resultaat is een boeiende en creatieve branded content. Hoewel Snapchat Discover heeft een enorme potentie om indruk te wekken, kan het niet de ideale kanaal voor kleinere merken en marketeers om deel te nemen aan Snapchat. Momenteel zijn alleen grote merken die je met behulp van Snapchat kunt ontdekken, en de functie voor een gelimiteerde personalisatie opties. Het vraagt ook een enorme creatieve rug als Snapchat Ontdek iedere dag vraagt om nieuwe content.Dus terwijl Snapchat is een geweldige uitlaatklep voor vertoningen genereert, is het niet bij uitstek geschikt voor iedereen.

Digital Experiences On-Demand

Met messaging, de grootste uitdaging voor marketeers is schaal. Hoe kunnen marketeers schaal een-op-een messaging? Hoe kunnen ze miljoenen gepersonaliseerde merkgedreven gesprekken te creëren? Dat is waar geautomatiseerde messaging in het spel komt. Geautomatiseerde messaging maakt gebruik van massieve volume SMS door migratie gegevens op de berichtenplatform.

Nieuws outlet Quartz haar eerste iPhone app, die het nieuws de consumptie verandert in een message-driven gesprek. Ook Forbes kondigde een nieuws-bot voor chat app Telegram. De Quartz app is standalone, terwijl de Forbes product leeft voort Telegram. Met beide kun je updates te ontvangen in de vorm van berichten en deel te nemen aan geautomatiseerde-gerelateerd nieuws gesprekken.

Deze producten presenteren vergelijkbaar brede mogelijkheden voor reclame en marketing. Een duidelijk potentieel is voor een nieuw soort van inheemse reclame. Adverteerders kunnen deze messaging-programma’s gebruiken om gebruikers te gesponsorde nieuwsberichten automatisch voeden. Maar voor de reclame om native te zijn, zou het aan te passen aan de gebruiker typische nieuwsfeed. Er is ook de mogelijkheid voor de naamsbekendheid en promotiecampagnes. Deze innovaties zijn over het bouwen van een nieuw soort relatie met de consument.

Als merken willen messaging-bots voor marketing te gebruiken, zijn ze niet beperkt tot nieuws apps. Brands, retailers en adverteerders kunnen hun eigen merk-chat-bots maken om persoonlijk te communiceren met gebruikers van gevestigde platforms zoals Facebook Messenger en Whatsapp. Whatsapp kondigde onlangs een plan om hun $ 1 jaarlijkse vergoeding te laten vallen en de invoering van zakelijke rekeningen, die men zou kunnen denken, zou worden aangedreven door gebrandmerkt, geautomatiseerde messaging. Facebook heeft al gebrandmerkt de chat-bots opgenomen in Facebook Messenger, en is van plan om meer te doen op dat front.

De vele facetten van Facebook Messenger

Het maakt niet uit hoe je het schijfje, Facebook is ‘s werelds marktleider in messaging. Het bedrijf controleert Whatsapp en Facebook Messenger, in totaal ongeveer twee miljard actieve gebruikers per maand tussen de twee. Facebook Messenger heeft een enorm potentieel voor de marketing, ruim boven merk emojis, die beschikbaar is in de meeste messaging apps. Facebook messaging al gebruikt als een marketing platform, maar de manier waarop het bedrijf is de integratie van multimedia is zeer overtuigend voor de toekomst van marketing in messaging.

Door de introductie van nieuwe functies in Messenger, Facebook heeft gezinspeeld op een aantal van de manieren waarop marketing en messaging kunnen samenkomen. Zo kunnen gebruikers betalingen in Facebook Messenger, dat is proof of concept voor de integratie van e-commerce en messaging te maken. Bedrijven kunnen gebruikers de status van de leveringen, kaarten van fysieke locaties te laten zien, en dan is er nog foto’s, video’s, gifs, gesproken notities, en nog veel meer. Wanneer er meer merken en retailers gaan gebruiken Facebook Messenger om te communiceren met de consument, niet alleen zullen de gebruikers kunnen chatten met hun favoriete verkopers, maar ze zullen ook in staat zijn om rechtstreeks aan te kopen in het gesprek. Gebruikers kunnen nu al een Uber door middel van Facebook Messenger bestellen, stel je voor wat de toekomst zal houden.

De toekomst

Messaging is de wereld veranderd en de manier waarop mensen met elkaar omgaan. In de toekomst zullen de mensen niet alleen communiceren met vrienden en familie, maar ook met merken en entiteiten via Berichten. Het bevorderen van een merk of product te maken van aankopen (handel), het leveren van customer care, kwalificeren leads en nog veel meer, messaging verwelkomt een nieuw tijdperk voor marketeers om te gaan met de consument, persoonlijk, direct en op schaal.

Summary
Article Name
Marketeers let op
Description
Mobile messaging is in opkomst en moet een vast onderdeel ga worden van je marketing strategie.
Author