Moet je een Instagram Loop Giveaway uitvoeren?

In het volgende bericht leggen we uit welke Instagram-loopverhalen zijn, hoe ze werken en gedeelde beproefde strategieën delen die u kunt gebruiken om uw Instagram-giveaway succesvol te maken.

Instagram lus giveaway

Wat is een Instagram Loop Giveaway?

Iedereen weet wat een Instagram giveaway is, maar de term ‘loop giveaway’ kan voor u nieuw zijn. Een Instagram loop giveaway is gewoon een Instagram giveaway met een paar extra stappen. Ze bestaan ​​meestal uit verschillende accounts (overal van 5 tot 30) die samenwerken om een ​​prijs te kopen en vervolgens een “lus” van stappen te creëren die de deelnemers moeten volgen om de giveaway in te voeren.

Bijvoorbeeld, terwijl een normale Instagram giveaway kan deelnemers vragen om tenminste één vriend in de opmerkingen te markeren, met een Instagram-lusgevecht mag je 30 verschillende accounts volgen!

Waarom alle extra stappen?  Door deel te nemen aan een lus giveaway, kun je een hoop nieuwe volgers krijgen. Omdat deelnemers normaal gesproken elk account in de lus moeten volgen om in te gaan, als de giveaway viral gaat, kun je theoretisch weg komen met honderden (of zelfs duizenden) nieuwe volgers.

Hoe u uw eigen Instagram Loop Giveaway uitvoert

Omdat Instagram lusgevechten zoveel bewegende onderdelen hebben, kan het moeilijk zijn om te lopen. Afhankelijk van het aantal accounts dat deel uitmaakt van de giveaway, moet u mogelijk een communicatie systeem opstellen om iedereen op dezelfde pagina te houden.

Stap 1: Zoek accounts om deel te nemen aan de Instagram lus giveaway

De eerste stap is het bouwen van een team Instagram-accounts om deel te nemen aan de lusgeheim. Hoewel de grootte van een “lus” kan variëren, bestaat het gewoonlijk uit ten minste 5 accounts.Hoogstens? Nou, we hebben een aantal lussen gezien die zo groot zijn als 30!

Iets om in gedachten te houden is het ‘thema’ van je giveaway. Hoewel u geen partner wilt hebben met accounts die rechtstreeks met uw bedrijf concurreren, is het een goed idee om samen te werken met accounts die hetzelfde publiek hebben als u. Immers, het doel van je lus zou moeten zijn om meer volgers te krijgen – maar niet een soort volgeling. U wilt volgelingen aantrekken die eigenlijk geïnteresseerd zijn in uw account en niet klikken op, Onvolgen.

Stap 2: Bepaal de overgave regels en prijs

Zodra u de accounts heeft bevestigd die deelnemen aan de lusgeveiliging, moet u de wedstrijdregels opstellen. Het is gebruikelijk om deelnemers te vragen om elk van de accounts in de “lus” te volgen, maar u kunt ze ook vragen of reageren op elk van de berichten.

instagram lus giveaway

U moet ook beslissen over een prijs voor de lusgevecht. Houd er rekening mee dat, aangezien Instagram-lusgevechten de deelnemers nodig hebben om een ​​aantal stappen te voltooien, is het belangrijk dat de prijs waardevol is. Terwijl stickers en t-shirts grote prijzen zijn voor regelmatige geschenken, moet u iets wat prijziger aanbieden in een lusgevecht.

Zodra u een prijs heeft besloten, kunt u de foto voor de giveaway maken.

Stap 3: Organiseer de tijd, datum en “bestelling” van de Instagram-lus giveaway

Om ervoor te zorgen dat de lus op het juiste moment loopt, moet elke deelnemer tegelijkertijd dezelfde foto plaatsen en een tag invoegen die aan het volgende account in de lus koppelt. Dus het is echt belangrijk om vooraf de lusorder te achterhalen! Bijvoorbeeld:

  • Account 1 tags Account 2
  • Account 2-tags Account 3
  • Account 3 tags Account 4
  • Account 4 tags Account 5
  • Account 5 tags Account 1

instagram lus giveaway

Houd er rekening mee dat niet iedereen in de lus in dezelfde tijdzone zal zijn, dus je moet specifiek zijn wanneer je elke deelnemer vraagt ​​om te posten!

Een van de beste manieren om iedereen op dezelfde pagina te houden is om een ​​gratis tool, zoals later , te gebruiken waarmee u vooraf uw Instagram-berichten kunt uploaden en plannen!

Zijn Instagram Loop Giveaways zo effectief als normale Instagram Giveaways?

Het is redelijk duidelijk dat Instagram-lusgevechten veel ingewikkelder zijn dan normale Instagram-opdrachten . Niet alleen moet u de Instagram giveaway met meer dan 30 verschillende accounts coördineren, maar u moet ook akkoord gaan met de prijs, de foto, de posttijd en nog veel meer. Dus, zijn ze de moeite waard?

Het feit is dat, naast de ingewikkelde beheersing en beheersing, ook Instagram lus geschenken ook op andere gebieden kunnen vallen: namelijk de mogelijkheid om een ​​aantal nieuwe volgers te genereren voor de rekeningen die deelnemen.

instagram lus giveaway

 

Volgens de social media specialist  Corey Kindberg : “Loop giveaways lijken zeer nuttig te zijn om snel een volgende op te bouwen. Maar als je een bedrijf bent en je hoofddoel is het kleine volgersnummer bovenaan je profiel, dan mis je al, “zegt hij. “Wat doen deze nieuwe aanhangers voor uw bedrijf? Vertalen ze naar conversies? Waarschijnlijk niet. Ze zijn er gewoon om een ​​giveaway in te gaan. ‘

Dit is een algemene klacht. Hoewel Instagram lus giveaways echt goed kunnen zijn om nieuwe volgers te krijgen, is het beter om te denken in termen van kwaliteit boven kwantiteit . Zoals de heer Kindberg zegt, krijgen de nieuwe volgelingen u van een lusgevecht naar alle waarschijnlijkheid u alleen gevolgd om de wedstrijd te betreden, niet omdat ze in uw bedrijf geloven.

Er is ook het probleem om spammy te kijken. Vraagt je followers te gaan door middel van 5-30 stappen om misschien een prijs zeker winnen is niet de beste manier om vertrouwen op te bouwen met uw gemeenschap. En afhankelijk van de grootte van de lusgevecht, is het waarschijnlijk ook een grote verspilling van tijd en dus een geweldige manier om slecht bloed te bouwen met je volgers.

instagram lus giveaway

Dus wat is de uitspraak? Hoewel sommige accounts veel succes hebben gehaald met Instagram-lusjes, is het in veel gevallen veel effectiever (en veel makkelijker!) Om een ​​regelmatige Instagram-wedstrijd uit te voeren.

Bijvoorbeeld, in een recente blogberichten creëerden we een onbeveilige Instagram-wedstrijdformule om u te helpen meer kwaliteitsvolgers op Instagram te krijgen. Ga als volgt te werk:

  1. Partner met een merk of invloeder met een vergelijkbare doelgroep en publiek
  2. Kies een prijs die je community opgewonden maakt
  3. Als u samenwerkt met een invloeder, dan kunt u de wedstrijd op hun account hosten (als u met een merk partnert, kunt u het beste account bepalen om de wedstrijd te hosten)
  4. Maak duidelijke regels: om in te voeren, volg je @account en je partner en label X # vrienden in een reactie
  5. Doe je wedstrijd voor een korte periode: maximaal 5 dagen, ideaal 2-3 dagen

 

Op het einde van de dag gaat het om het aantrekken van aanhangers die zich lang houden na de overgave. En dat is waar de Instagram lusgevechten vaak plat vallen, zegt Kindberg. “Als u een regelmatige Instagram-giveaway uitvoert en samenwerkt met iemand die afstemt op uw merk, dan zullen deze mensen waarschijnlijk vertalen naar een conversie (wat dat ook is voor u) dan iemand die een Instamax probeert te winnen en een nieuwe Kylie Lip Kit. “