Hoe maak je een goede Content Strategie Een Start-to-Finish Guide

How-to-Ontwikkel-a-Content-strategie-compressor.jpg

Of u nu net begint met content marketing of dat u al een tijdje dezelfde benadering gebruikt, het kan nooit kwaad om uw inhoudstrategieplan te herzien – om ervoor te zorgen dat het up-to-date, innovatief en sterk is.

Immers, je hebt meer concurrentie dan ooit. Volgens het  Content Marketing Institute zeggen 70% van de onderzochte B2B marketers dat ze dit jaar meer inhoud creëren dan in 2016.

De eerste stap om een ​​wedstrijd op de competitie te krijgen, is om een ​​solid, slim inhoudsplan op zijn plaats te hebben. Als u problemen hebt met het plannen voor het komende jaar of dat u nieuwe ideeën nodig heeft in uw plan, lees dan verder.

Klik hier om uw vaardigheden te scherpen met behulp van ons content marketing werkboek.

In dit bericht gaan we in waarom uw bedrijf een content marketingplan nodig heeft en de precieze stappen die u nodig hebt om een ​​te maken.

Wat is inhoudstrategie?

Kortom, uw inhoudsstrategie is het onderdeel van uw marketingplan en ontwikkeling die betrekking heeft op het beheer van vrijwel alle tastbare media die u maakt en bezit – geschreven, visueel, downloadbaar – u krijgt de foto.

Misschien heb je gehoord hoe belangrijk het creëren van content is, maar zoals we er door deze post komen, moet het wel goed gepland zijn. Wanneer u een inhoudsstrategie ontwikkelt, zijn er enkele belangrijke dingen om te overwegen:

  • Voor wie maak je het? (Tip voor je klanten natuurlijk)
  • Het probleem dat het voor dat publiek zal oplossen
  • Hoe het uniek zal zijn
  • De formaten waarop u zich richt
  • De kanalen waar het wordt gepubliceerd
  • Hoe u creatie en publicatie plannen en beheren

Waarom hebben marketeers een Content Marketing Strategie nodig?

Content marketing helpt bedrijven voor te bereiden en te plannen voor betrouwbare en kosteneffectieve bronnen van websiteverkeer en nieuwe leads. Denk eraan – als u slechts één blogpost kunt creëren die een stabiele hoeveelheid organisch verkeer krijgt, zal een embedded link naar een ebook of gratis tool doorgaan met het opwekken van leads voor u in de loop der tijd.

De betrouwbare bron van verkeer en leidingen van uw altijdgroene inhoud geeft u de mogelijkheid om te experimenteren met andere marketing tactieken om inkomsten te genereren, zoals gesponsorde inhoud, sociale media reclame en gedistribueerde content. Plus, uw inhoud helpt niet alleen om leads te trekken, maar ook om uw doelwitperspectieven op te leiden en voor uw merk bewust te maken.

Laten we nu ingaan om de details te leren van het maken van een content marketingplan.

7 stappen voor het creëren van een content marketing strategie

1) Definieer je doel.

Wat is uw doel om een ​​content marketing plan te ontwikkelen? Waarom wil je content produceren en een content marketingplan maken? Ken je doelen voordat je begint met planning, en je zult een makkelijker tijd bepalen wat het beste is voor jouw strategie. (Wil je hulp zoeken naar de juiste doelen? Download dit doelplanningsjabloon .)

2) Persoonlijk onderzoek uitvoeren.

Om een ​​succesvol plan te ontwikkelen, moet u het doelgroep van uw inhoud duidelijk definiëren – ook bekend als uw koperpersoon .

Dit is vooral belangrijk voor degenen die beginnen of nieuw zijn bij marketing. Door uw doelgroep te kennen, kunt u meer relevante en waardevolle inhoud produceren die ze willen lezen en converteren.

Als u een ervaren marketeer bent, kan uw doelwit zijn gewijzigd. Wilt u een nieuwe groep mensen richten of uw huidige doelgroep uitbreiden? Wilt u hetzelfde doelgroep behouden? Het herzien van uw publiek parameters per jaar marktonderzoek is cruciaal om uw publiek te vergroten.

3) Doe een content audit.

De meeste mensen beginnen met blogberichten, maar als u wilt wagen en proberen om andere content stukken te produceren, overwegen welke u wilt maken. Als u bijvoorbeeld een wekelijks blogboek hebt gemaakt voor het afgelopen jaar, creëert u een ebook die al uw blogberichten distalleert in één ultieme handleiding, zodat u informatie in een ander formaat kunt aanbieden. We gaan verder over verschillende soorten inhoud die u verder in de lijst kunt gebruiken.

Als u al een tijdje in het bedrijfsleven bent geweest, moet u de inhoud van uw marketinginitiatieven en de resultaten ervan in het afgelopen jaar beoordelen. Bepaal wat u in het komende jaar anders kunt doen en stel nieuwe doelen vast. (Pro tip: Nu is het een geweldige tijd om de doelen van je team af te stemmen op de doelen van de organisatie.)

4) Bepaal een content management systeem.

Heb een systeem in de plaats waar u uw inhoud kunt beheren. Enkele vitale onderdelen van content management zijn content creatie, content publicatie en content analytics.

Als u een HubSpot klant bent, kunt u uw resultaten op één plaats plannen, produceren, publiceren en meten met HubSpot software. Andere opties voor content management systeem omvatten CoSchedule en WordPress (hoewel we niet kunnen spreken over de volledige mogelijkheden van deze sites).

5) Brainstormen inhoud ideeën.

Nu is het tijd om ideeën te beginnen voor je volgende inhoudsproject. Hier zijn een aantal hulpmiddelen om de wielen te laten draaien:

  • HubSpot’s Website Grader : HubSpot’s Website Grader is een geweldig hulpmiddel om te gebruiken wanneer u wilt zien waar u bij bent met uw marketing. Van uw bloggingpogingen naar uw sociale media marketing gradeert Website Grader belangrijke onderdelen van uw marketing en stuurt u een gedetailleerd rapport om u te helpen optimaliseren en verbeteren van elk gebied. Met dit hulpmiddel kunt u erachter komen hoe u uw website meer SEO-vriendelijk maakt en nieuwe contentidees ontdekt.
  • Wat om te schrijven : Ga met je gedachten uit met What To Write’s unieke content idea generator. Deze tool stelt u vragen die u helpen bij het opstarten van uw brainstorming. Het genereert ook een aantal blogpostidees voor u nadat u de vragen hebt afgerond, zodat u deze ideeën kunt gebruiken in uw content marketingplan.
  • HubSpot’s Blog Topic Generator : Krijg blogpost ideeën voor een heel jaar met HubSpot’s Blog Topic Generator. Het enige dat u hoeft te doen is om algemene onderwerpen of termen op te nemen die u over wilt schrijven, en deze inhoudsgenerator generator doet al het werk voor u.
  • Feedly : Deze populaire RSS feed is een geweldige manier om trendy onderwerpen in uw branche bij te houden en tegelijkertijd contentidees te vinden.
  • BuzzSumo : Ontdek populaire inhouds- en inhoudsideeën op BuzzSumo. BuzzSumo maakt gebruik van sociale media-aandelen om te bepalen of een stuk van de inhoud populair en geliefd is, dus deze informatie helpt u om te zien welke contentideeën goed zullen gaan.
  • Content Forest : Content Forest biedt gratis tools, waaronder KeywordKiwien ContentIdeator . Deze tools helpen u bij het vinden van populaire inhoud van uw concurrenten, effectieve zoekwoorden die u in uw inhoud kunt gebruiken, en goede contentidees allemaal op één plek.
  • Blog Post Headline Analyzer : Het gereedschap van CoSchedule analyseert kop en titels en geeft feedback over lengte, woordkeuze, grammatica en zoekwoordvolume. Als u een idee hebt in gedachten, voer een paar titelopties uit via de Headline Analyzer om te zien hoe u het sterker kunt maken en uw idee verder in het brainstormingsproces verder kunnen zetten.

6) Bepaal welke typen inhoud u wilt maken.

Er zijn een verscheidenheid aan opties daar voor inhoud die u kunt maken. Hier zijn enkele van de meest populaire inhoudsformaten die marketeers creëren en tools en sjablonen om u te beginnen.

Blog berichten

Als u nog niet opgemerkt bent, ondertust u momenteel een blogbericht. Blog posts leven op een website en moeten regelmatig worden gepubliceerd om nieuwe bezoekers aan te trekken. Berichten moeten waardevolle inhoud voor uw publiek bieden, waardoor ze hun berichten plaatsen op sociale media en over andere websites. We raden aan dat blogberichten tussen 1.000 en 2.000 woorden lang zijn, maar experimenteer om te zien of uw publiek langer of korter leest.

Bekijk onze gratis sjablonen voor het schrijven van geweldige how-to, listicle, curation, SlideShare presentatie en nieuwsberichten posts op je eigen blog.

ebooks

Ebooks zijn loodgeneratiehulpmiddelen die potentiële klanten kunnen downloaden nadat ze een hoofdformulier hebben ingediend met hun contactgegevens. Ze zijn typisch langer, meer diepgaand en worden minder vaak gepubliceerd dan blogberichten, die zijn geschreven om bezoekers naar een website te trekken. E-books zijn de volgende stap in het inkomende marketingproces: na het lezen van een blogberichten (zoals deze) kunnen bezoekers meer inhoud van een ebook en hun contactgegevens indienen voor meer waardevolle informatie voor hun bedrijf. Op zijn beurt heeft de bedrijfsproductie van het ebook een nieuwe leiding voor het verkoopteam om contact te hebben.

templates

Sjablonen zijn een handig inhoudsformaat om te proberen omdat ze leads genereren voor u, terwijl u grote waarde biedt aan uw publiek. Wanneer u uw publiek aanbiedt met sjabloongereedschappen om ze tijd te besparen en hen te helpen slagen, zijn ze waarschijnlijker in de toekomst in contact te blijven met uw inhoud.

infographics

Infographics kan gegevens op een meer dwingende manier organiseren en visualiseren dan alleen woorden. Dit zijn goede inhoudsformaten die u kunt gebruiken als u veel gegevens wilt delen op een manier die duidelijk en gemakkelijk te begrijpen is.

Als u klaar bent om te beginnen, krijg u onze sjablonen voor het maken van mooie infographics in minder dan een uur.

Videos

Video’s zijn een zeer engagerend inhoudsmiddel dat gedeeld kan worden via sociale mediaplatforms en websites. Video’s vereisen een grotere investering van tijd en bronnen dan de geschreven inhoud, maar omdat visuele marketing in populariteit toeneemt, is het immers 40X meer kans om gedeeld te worden op sociale media dan andere soorten inhoud. Het is een medium waard om te experimenteren.

podcasts

Het starten van een podcast helpt de publiek uw merk te vinden als ze geen tijd of interesse hebben in het lezen van inhoud elke dag. Het aantal podcast luisteraars groeit – in 2016 liet er naar schatting 57 miljoen mensen elke maand podcasts luisteren. Als u interessante mensen heeft om te interviewen of gesprekken te hosten, overweeg podcasting als een ander inhoudsformaat om met te experimenteren.

Hier is onze uitgebreide gids voor het starten van een podcast .

Externe inhoud

Zodra u een tijdje regelmatig inhoud heeft gepubliceerd op uw eigen site, is het wellicht tijd om te beginnen te denken over het verspreiden van uw inhoud op andere sites. Dit kan een paar dingen opleveren:

  • Publiceer website inhoud op sociale media sites, zoals LinkedIn
  • Repurposing inhoud in nieuwe formaten en publiceren op uw blog of social media sites
  • Originele inhoud speciaal voor externe sites creëren, zoals Medium

En over medium spreken, als u dat platform overweegt, controleert u onze inzichten vanaf ons eerste jaar van het publiceren van originele inhoud op ThinkGrowth.org .

Wanneer u klaar bent voor meer ideeën, zijn er een overvloed aan verschillende inhoudstypen om uw website te diversifiëren. Controleer ze hieronder:

types-van-content_ (1) -1.jpg

7) Publiceer en beheer je inhoud.

Uw marketingplan moet verder gaan dan de soorten inhoud die u creëert. Het moet ook betrekking hebben op uw inhoud. Met behulp van een redactionele agenda bent u op de goede weg voor het publiceren van een evenwichtige en diverse inhoudsbibliotheek op uw website. Maak vervolgens een social media content kalender zodat u uw inhoud kunt promoten en beheren op andere sites.

Veel van de ideeën die je denkt, zullen altijdgroen zijn – ze zijn net zo relevante maanden vanaf nu zoals ze vandaag zijn. Dat gezegd hebbende, moet u ook geen tijdige onderwerpen negeren. Terwijl ze misschien niet het grootste deel van uw redactionele kalender zijn, kunnen ze u helpen om spikes van verkeer te genereren.

De meeste mensen rekenen op het opnemen van populaire feestdagen zoals Nieuwjaar en Thanksgiving in hun marketinginspanningen, maar je hoeft je niet te beperken tot deze belangrijke marketingdata. Als er nichelevakantie is die je publiek zou kunnen beroepen, zou het de moeite waard zijn om inhoud op je blog of op sociale media te publiceren. HubSpot Staff Schrijver Sophia Bernazzani compileerde deze  ultieme lijst met sociale media vakanties  – blijf in de gaten wanneer u uw agenda plannen.

Klaar om te beginnen?

We weten dat dit veel informatie is, maar het werk is net begonnen. Het kost tijd, organisatie en creativiteit om een ​​succesvolle marketingstrategie te ontwikkelen. Van het opbouwen van de basis van uw content marketing plan om tools toe te voegen om uw inhoud beter te beheren, is het niet moeilijk om uw strategie voor het nieuwe jaar op te stellen als u de stappen volgt en de bronnen hier verkennen. Voor aanvullende begeleiding, gebruik HubSpot’s Marketing Plan Generatorom binnen een paar minuten een strategie van 12 maanden te maken.