Expanded Text Ads in Adwords

ETA google adwords hipmarketing.nl

Expanded Text Ads uitrol is live

Google is begonnen met de uitrol van Expanded Text Ads voor het grote publiek een nieuwe opzet van tekstadvertenties binnen AdWords. Wat is het precies, wat zijn de gevolgen en wat kan je ermee?

Wat zijn Expanded Text Ads precies?

Zoals de meeste die veel met dit programma werken  kun je adverteren in Google met tekstadvertenties. Deze verschijnen dan bovenaan in de zoekresultaten. In de oude situatie bestond een tekstadvertentie uit de volgende onderdelen:

  • Titel (25 karakters)
  • Regel 1 (30 karakters)
  • Regel 2 (30 karakters)
  • Zichtbare URL

De nieuwe tekstadvertenties bestaan uit:

  • Titel 1 (30 karakters)
  • Titel 2 (30 karakters)
  • Beschrijving (80 karakters)
  • Pad (maximaal 2 lagen diep)

Expanded Text Ads bieden ten opzichte van de oude advertenties  een stuk meer ruimte. De advertenties zijn daarnaast direct geoptimaliseerd voor zowel desktop pc’s als mobiele apparaten.

 Tips:

  • Maak minimaal een Expanded Search Ad aan per advertentiegroep.
  • Laat minimaal een oude standaard tekstadvertentie staan.
  • Houdt in advertentiegroepen met hoog zoekvolume totaal maximaal 4 advertenties aan.
  • Houdt in advertentiegroepen met laag zoekvolume totaal maximaal 2 advertenties aan.
  • Houd de resultaten tussen beide advertenties in de gaten om te zien wat  de prestaties zijn.
  • Test verschillende advertentieteksten
  • Tot 26 oktober 2016 kunt u nog (oude) standaard tekstadvertenties aanmaken.

Hulp nodig? neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.

Uw naam

Uw e-mail

Uw bericht