Conversion Rate Optimization

Wat is het belang van Conversie optimalisatie?

Zonder te investeren is het genereren van extra online traffic,

is het toch mogelijk om meer uit bestaande bezoekers te halen.

Conversie optimalisatie (CRO) aan de website of webwinkel kant geeft direct resultaat,

maar ook voor de lange termijn over alle marketingkanalen die ingezet worden.

Wat ik nastreef is meer bezoekers omzetten in klanten.

Hoe ik conversie optimalisatie aanpak.

Uitvoeren van webanalyses.

Het in kaart brengen van verbeterpunten A/B testen.

Verbeterpunten doorvoeren en verbeteren om het succes te vergroten

Hoe werkt Conversie optimalisatie?

Conversie optimalisatie kan op meerdere manieren ingevuld worden.

Waar het in de praktijk op neer komt is het aanpassen van functionaliteiten

ontwerp en processen (te nemen stappen) op de online omgeving.

Op basis van resultaten en inzichten die ik verzamel met tools zoals

Hotjar Visual website Optimizer en Google Analytics

Krijg ik in kaart waar de mogelijke knelpunten zitten.

Die ga ik nader bekijken en analyseren vervolgens

Stel ik alternatieven voor en moeten deze getest worden.

Zo kan het zijn dat de doelgroep door een bepaalde kleur of effect

Op de website word afgeleid waardoor ze geen conversie uitvoeren.

Ik help u om ervoor te zorgen dat de bezoeker wel overgaat tot een conversie.

Voordelen van CRO

Zonder extra investering in traffic, meer uit huidige bezoekers halen.
Bezoekers doelgericht sturen op je website of webshop.Via je website meer leads genereren.Bezoekers op je website of webshop verleiden.Betere gebruiksvriendelijkheid op je website of webshop.Ik breng verbeterpunten in kaart met handige tools zoals bijvoorbeeld Hotjar, Visual Website Optimizer en Google Analytics.

Voordelen van het laten uitvoeren van een conversie optimalisatie traject met Hipmarketing zijn.

Ik werk als online marketing bureau samen met diverse partners die software oplossingen ontwerpen om muisbewegingen, klikgedrag en andere interacties van bezoekers vast te leggen.

Ik adviseer over de te nemen stappen, bepaal de belangrijkste verbeterpunten.

Met mijn conversie optimalisatie aanpak kan je een stap verder komen.

Benieuwd naar wat ik voor de conversie op jouw website of webwinkel kan betekenen?

Neem dan nu contact met mij op.

Facebook Ads

Heb je producten of diensten die gericht zijn op consumenten (ligt aan je doelgroep natuurlijk), dan kan adverteren in Facebook oplossing zijn. Net als Twitter kan je hier je doelgroep samenstellen door demografische gegevens en/of interesses. Je kan adverteren met tekstadvertenties en status-updates. Deze laatsten zijn interessant omdat je advertentie in de tijdlijn van je doelgroep komt. Maar dan moet je wel je advertentie aan je Facebook pagina koppelen. Dat betekent dat je actief bezig moet zijn met je Facebook bedrijfspagina. Ook hier geldt weer dat je de meeste betrokkenheid krijgt als je informatieve of entertainende berichten deelt(hier zijn ook weer tools voor) met je doelgroep. Hoe minder je advertentie op een traditionele advertentie lijkt, des te beter. Interessant is dat je tegenwoordig via Facebook ook kan adverteren op Instagram. Als je een jonge doelgroep hebt, is adverteren op Instagram zeker de moeite waard.

Net als bij Twitter Ads vergt het opzetten en onderhouden van Facebook Ads een continue betrokkenheid van jouw kant. Heb je de tijd en de mensen hiervoor? Ik kan je net als bij AdWords en Twitter Ads je helpen met je Facebook Ads campagne. Daarbij kan ik ook de zorg van het aanmaken en onderhouden van je Facebook pagina uit handen nemen, zodat ik de Facebook Ads en je Facebook pagina zo goed mogelijk op elkaar kan afstemmen.

Advertentie mogelijkheden aangepast op jouw bedrijf.

Door dit slim in te zetten staat uw concurrent al snel schaakmat.

Zoekmachinemarketing, ook wel bekend onder de Engelse term Search Engine Marketing is het specialisme dat webpagina’s vindbaar maakt bij zoekdiensten. Dat betekent dat een webpagina op een belangrijke plaats bij de zoekresultaten van  de zoekresultaten van een zoekmachine komen te staan als een zoekmachine gebruiker een voor die webpagina relevante zoekterm intypt.Doordat de webpagina beter gevonden kan worden, verhoogt de effectiviteit van de reclame uiting op internet. Search Engine Marketing kan worden verdeeld in twee deelgebieden: Search Engine Optimization (SEO) en Search Engine Advertising (SEA). Hipmarketing bied verschillende mogelijkheden om te adverteren. In de zoekmachines maar ook op de sociale media netwerken.