Conversion Rate Optimization

 

Wat is het belang van Conversie optimalisatie?

Zonder te investeren is het genereren van extra online traffic,

is het toch mogelijk om meer uit bestaande bezoekers te halen.

Conversie optimalisatie (CRO) aan de website of webwinkel kant geeft direct resultaat,

maar ook voor de lange termijn over alle marketingkanalen die ingezet worden.

Wat ik nastreef is meer bezoekers omzetten in klanten.

Hoe ik conversie optimalisatie aanpak.

Uitvoeren van wijkanalyses.

Het in kaart brengen van verbeterpunten A/B testen.

Verbeterpunten doorvoeren en verbeteren om het succes te vergroten

Hoe werkt Conversie optimalisatie?

 

Conversie optimalisatie kan op meerdere manieren ingevuld worden.

Waar het in de praktijk op neer komt is het aanpassen van functionaliteiten

ontwerp en processen (te nemen stappen) op de online omgeving.

Op basis van resultaten en inzichten die ik verzamel met tools zoals

Hotjar Visual website Optimizer en Google Analytics

Krijg ik in kaart waar de mogelijke knelpunten zitten.

Die ga ik nader bekijken en analyseren vervolgens

Stel ik alternatieven voor en moeten deze getest worden.

Zo kan het zijn dat de doelgroep door een bepaalde kleur of effect

Op de website word afgeleid waardoor ze geen conversie uitvoeren.

Ik help u om ervoor te zorgen dat de bezoeker wel overgaat tot een conversie.

Pssst vertel het verderShare on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn